1 2 3

Constiinciozitatea si longevitatea

Constiinciozitatea si longevitatea
Constiinciozitatea si longevitatea

Multi cercetatori cauta si acum fantana longevitatii si spera sa o gaseasca intr-un medicament sau supliment natural. Dar nimic nu va fi vreodata la fel de important pentru longevitatea ta cum sunt deciziile pe care le iei pe parcursul vietii, in legatura cu sanatatea si relatiile pe care le legi. Calitatea acestor decizii este reflexia directa a sanatatii fizice a creierului tau.
Conform unui studiu longitudinal remarcabil, unul dintre cei mai importanti indicatori ai longivitatii este constiinciozitatea. Cercetatorii au facut multe descoperiri fascinante, care evidentiaza in mod clar legatura dintre functionarea sanatoasa a creierului si longevitate. Iata cateva dintre cele mai importante concluzii ale studiului:
Munca multa, harnicia si realizarile (asociate de obicei, cu o buna functionare a creierului) sunt indicatori puternici ai longevitatii.
Cei mai dezamagiti de realizarile lor au murit la varste tinere.
Faptul de a nu fi fost o persoana pe care sa te poti baza si care sa nu fi avut succes in cariera a fost asociat cu o crestere extraordinar de mare a mortalitatii
Faptul de a fi reactionat la o pierdere prin dependenta de bautura, depresie, anxietate sau prin conferirea unor dimensiuni catastrofice evenimentelor a fost asociat cu moartea timpurie. Pe de alta parte, cei care, dupa o perioada de durere si de readaptare au inflorit dupa ce si-au depasit pierderea, au primit un "bonus de rezistenta" si au trait in medie cu cinci ani mai mult decat media.
Atitudinea optimista, lipsita de griji i-a determinat pe participanti sa subestimeze riscurile si sa-si trateze sanatatea firesc,nepanicandu-se, ducand la cresterea longevitatii.
Planificarea chibzuita si perseverenta au fost observate la persoanele cu o longevitate mai mare.
Persoanele care si-au obtinut realizarile cu prudenta si perseverenta si care au beneficiat de sustinerea unei familii stabile si a mediului social au trait mai mult.
Persoanele cu obiceiuri, rutina si miscare fizica s-au descurcat cel mai bine
Relatiile sociale au un impact foarte mare asupra sanatatii. Grupul cu care te asociezi este deseori determinant pentru tipul de persoana care vei deveni. Pentru cei care vor sa-si imbunatateasca sanatatea, asocierea cu alte persoane sanatoase este, de obicei, cea mai directa si mai sanatoasa cale catre schimbare.
Grija moderata, insemnand faptul ca iti pasa si te gandesti la viitor, este o componenta importanta pentru a ramane sanatos.
Acest studiu de cercetare a demonstrat fara urma de indoiala ca putina anxietate este benefica. Cand aceasta nu este suficienta, exista o tendinta mai accentuata de a lua decizii gresite in privinta sanatatii si sigurantei.
Conform unui studiu de 12 ani ce a implicat calugarite si preoti, se pare ca persoanele constiincioase, care duc pana la capat ceea ce au inceput, au un risc mai redus de a dezvolta Alzheimer.
Indivizii cu nivelul cel mai inalt de autodisciplina s-au dovedit a suporta o probabilitate cu 89% mai redusa de a suferi in viitor de aceasta boala.
Sursa:
Foloseste-ti mintea ca sa intineresti
Dr. Daniel G. Amen

Purificarea emotiilor

Purificarea emotiilor
Purificarea emotiilor

Dupa invataturile medicinei chinezesti, exista sapte factori emotionali care pot slabi anumite organe, in cazul in care sunt dezechilibrati in organism. Acestia sunt furia, teama, frica, tristetea, suferinta, bucuria si caracterul meditativ.Unele dintre ele se suprapun iar altele (ex. bucuria) s-ar putea sa vi se para ciudate. Permiteti-mi sa va explic.
-Mania ( dar si resentimentele, iritabilitatea, frustrarea) afecteaza ficatul. Acest lucru poate duce la dureri de cap, ameteli, tensiune arteriala si probleme de stomac si de splina;
-Frica si spaima afecteaza rinichii si poate provoca probleme la urechi;
-Tristetea si suferinta afecteaza plamanii;
-Caracterul meditativ (excesul de gandire, de introspectie) afecteaza splina. Acest lucru poate duce la oboseala, griji si incapacitatea de-a te concentra;
-Bucuria (excesul de bucurie; cu alte cuvinte, agitatie sau surescitare) afecteaza inima. Aceasta poate duce la neliniste, insomnie, palpitatii.
Deci, va puteti da seama de ce purificarea emotionala este la fel de importanta ca cea fizica. Purificarea emotiilor poate actiona ca un catalizator in curatirea corpului. Atunci cand ne reprimam emotiile, ele nu dispar fara nici o urma, ci energia lor se transforma, in interior, in ceva negativ. Noi reactionam la emotiile negative in multe moduri si fiecare dintre acestea ne poate conduce la rezultate foarte diferite.

AI NEVOIE DE PSIHOLOG DACA SIMTI CA...

AI NEVOIE DE PSIHOLOG DACA SIMTI CA...
AI NEVOIE DE PSIHOLOG DACA SIMTI CA...

- te gandesti prea mult la trecut...
- nu stii s-o iei de la capat...
- amani la nesfarsit luarea unei decizii...
- ti-e frica sa iti exprimi punctul de vedere...
- te simti singur...
- ti-e greu sa spui :"nu"...
- ai vrea sa faci un anumit lucru, dar te simti ingradit...
- nu mai stii cine esti...
- nu mai stii ce vrei...
- ti-e frica sa nu-ti pierzi mintile...
- nu vezi rostul zilei de maine...
- ti-e frica ...
- nu poti depasi un obstacol...
- iti lipseste ceva, fara a putea spune ce...
- esti nemultumit de aspectul fizic...
- esti neimplinit profesional...
- nu te mai intelegi cu familia, parintii, copiii, colegii...
- ai probleme de in viata de cuplu...
- nu poti sa-ti faci prieteni...
- nu mai stii sa te bucuri de viata...
- nu mai ai incredere in tine...
- nu poti sa dormi...
- nu poti sa inveti...

... si mai ai speranta ca poti fi ajutat, apeleaza la un psihoterapeut pentru cateva sedinte de consiliere sau pentru psihoterapie; este cadrul in care poti simti ca cineva te asculta fara sa te judece, te accepta asa cum esti si te va ajuta sa te ajuti singur.

Povestea cricului

Povestea cricului
Povestea cricului

Deserturile din America sunt locuri pustii; poti merge kilometrii intregi fara sa vezi o casa sau sa intalnesti o masina. Intruna dintre aceste zone salbatice, un sofer a auzit ca i-a explodat un cauciuc. A fost mai mult iritat decat ingrijorat, stiind ca in portbagaj are o roata de rezerva si un cric. Apoi si-a adus aminte: scosese cricul saptamana trecuta si uitase sa-l puna la loc. Nu avea cric. Dar nu era o situatie disperata, pentru ca trecuse pe langa un service auto in urma cu 5 kilometri. Dupa ce s-a pornit intr-acolo, a inceput sa se gandeasca: "Alte serviceuri nu mai sunt pe aici. Sunt la mana tipului de la service. S-ar putea sa ma jecmaneasca doar pentru ca imi imprumuta un cric. Mi-ar putea cere oricat. Mi-ar putea cere 50 de dolari. N-am de ales. Fir-ar, ar putea sa-mi ceara si 150 de dolari. Oamenii sunt ingrozitori cand profita de ceilalti in halul asta. La naiba, ce nemernici sunt oamenii". A continuat sa-si spuna distrat povestea asta pana a ajuns la service. Mecanicul a iesit si l-a intrebat prietenos, "Cu ce va pot ajuta?", si calatorul i-a raspuns: "Ia-ti cricul ala nenorocit si bagati-l undeva."

Putem sa nu fim constienti de povestile pe care ni le spunem in mod regulat si chiar sa nu fim constienti de efectul pe care-l au aupra noastra. Actionam pe baza fanteziilor, ca si cum acestea ar fi realitati. Iar cand ne inchipuim ceva, acel lucru se intampla de obicei pentru ca la asta ne asteptam indiferent daca suntem sau nu constienti de fanteziile noastre.
Sursa;
Cum sa nu-ti pierzi mintile
Philippa Perry

Valorile nu sunt scopuri

Valorile nu sunt scopuri
Valorile nu sunt scopuri

Scopurile sunt evenimente, situatii sau obiecte concrete, ce pot fi obtinute sau realizate. Ele pot fi completate, detinute sau terminate. Scopurile nu sunt acelasi lucru cu directiile. Daca scopurile sunt confundate cu directiile, odata ce au fost realizate, progresul se opreste, inevitabil.
Acest lucru se intampla tot timpul, fiind unul din motivele pentru care obtinerea unei diplome universitare, casatoria sau promovarea la locul de munca pot fi uneori urmate de depresie.
Daca, sa zicem, obtinerea unei diplome universitare e un scop in sine, probabil va aparea un sentiment crunt de pierdere a directiei in viata, imediat dupa absolvire. Cineva pentru care obtinerea unei diplome universitare e un scop in sine sau un mod de a atinge alte scopuri (de ex. sa-si creasca increderea in sine) s-ar putea simti dezamagit de realizarea sa.
Scopurile sunt minunate si datatoare de energie, dupa ce distinctia dintre scopuri si valori este clara.
O persoana care pune pret, sa zicem pe ajutorarea altora ar putea sa vrea o diploma pentru a putea ajunge intr-o pozitie din care sa-i poata ajuta mai bine pe oameni. Imediat dupa obtinerea acelei diplome, vor exista o multime de lucruri interesante si importante de facut, care nu au legatura cu diploma, ci cu valoarea in slujba careia a fost aceasta pusa, adica, aceea de a-i ajuta pe ceilalti.
Atunci cand folosesti scopurile in acest fel, este util sa iti stabilesti teluri suficient de apropiate pentru a fi vizibile si tangibile, dar destul de indepartate pentru a fi folositoare, oferindu-ti perspectiva. Un scop care se afla la un centimetru distanta, in fata ta, te va ajuta sa pornesti, dar, pe masura ce inveti sa te misti, nu va fi foarte eficient in a te ajuta sa te orientezi in viata. In schimb, un scop care se afla undeva, de partea cealalta a unui lant muntos, nu te va ajuta sa-ti pastrezi directia. In mod similar, de obicei e mai bine sa-ti propui scopuri pe termen mediu.
Sursa:Noua terapie prin acceptare si angajament
Dr.Steven C. Hayes


Anxietate, Angoasa, Stres..

Anxietate, Angoasa, Stres...
Anxietate, Angoasa, Stres...

Anxietatea este provocata de asteptarea mai mult sau mai putin constienta a unui pericol. Ea poate fi consecinta unui stres, dar poate sa apara si in afara unei situatii stresante.
Angoasa este o forma mai vie de anxietate in care emotia atinge in acelasi timp psihismul si corpul.
Stresul produce aproape intotdeauna emotii (frica, bucurie, surpriza, tristete...) care nu sunt in mod necesar anxietate. Ele nu se limiteaza totusi doar la o singura emotie, caci desemneaza raspunsul de adaptare la o situatie.
Rezumand, in vreme ce stresatul gandeste: "Trebuie sa ajung acolo", anxiosul isi spune: "Mi-e teama ca nu voi putea ajunge acolo".

Fa-o chiar acum!

Fa-o chiar acum!
Fa-o chiar acum!

Aud zilnic acest lucru: nu am motivatie(sa slabesc, sa nu mai fumez, sa invat, etc.). Motivatia nu apare asa, peste noapte. Si nici nu este un lucru pe care altcineva sa ti-l poata impune cu forta. Uita de ea. Actioneaza pur si simplu!
Fa exercitii fizice, slabeste, invata, etc. fara sa fii motivat si vezi ce se intampla. Fiindca dupa ce ai inceput sa pui lucrurile in miscare, apare si motivatia, iar tie iti va fi mult mai simplu sa duci lucrurile la bun sfarsit.
Motivatia se aseamana cu dragostea si cu fericirea. Este un aspect secundar. Daca te angajezi in mod activ sa faci ceva, apare atunci cand te astepti mai putin.
Psihologul Jerome Bruner spunea: "Este mult mai probabil sa actionezi astfel incat sa simti ceva decat sa simti ca ai chef de actiune". Asadar, actioneaza!

Schimbarea ca optiune si nu ca reactie

Schimbarea ca optiune si nu ca reactie
Schimbarea ca optiune si nu ca reactie


Se pare ca natura umana este construita astfel incat sa ne impotrivim schimbarii pana ce lucrurile se inrautatesc cu totul si ne deranjeaza atat de tare, incat nu mai putem continua cum ne-am obisnuit, lucru adevarat deopotriva pentru fiecare individ in parte dar si pentru societate in general. Ca sa luam decizia unei schimbari, asteptam sa se produca criza, trauma, pierderea, boala si tragedia, inainte de a ne apleca sa analizam cine suntem, ce facem, cum traim, ce simtim si ce credem sau cunoastem. Nu rareori ni se intampla sa avem nevoie ca lucrurile sa stea cum nu se poate mai rau ca sa incepem sa facem schimbari in sprijinul sanatatii, al relatiilor de familie, precum si al propriului viitor. Oare de ce trebuie sa asteptam?

Ce e de facut in fata starilor sufletesti de tristete?

Ce e de facut in fata starilor sufletesti de tristete?
Ce e de facut in fata starilor sufletesti de tristete?

"Nu puteti impiedica pasarile tristetii sa zboare deasupra capetelor voastre, dar le puteti impiedica sa-si faca cuib in parul vostru", spune un proverb chinezesc.
Reglarea starilor sufletesti de tristete este un lucru vital pentru persoanele care au fost deja deprimate. Dar este recomandata si persoanelor care nu au fost niciodata astfel, dar care se simt vulnerabile.
Iata asadar cateva remarci si cateva sugestii pentru eforturile personale.

Sa nu punem tristetea in valoare
Literatura noastra, in mod deosebit cea romantica, a ridicat in slavi, a cultivat, a propragat tristetea; si nu acea tristete activa si indrazneata care il impinge pe om la actiunile cele mai glorioase; ci un fel de stare sufleteasca flasca, numita melancolie, care facea fruntea poetului sa devina in mod avantajos palida si ii incarca privirea de nostalgie.

Prudenta fata de fericirea de-a fi trist
Gustul tristetii poate fi pentru anumite persoane fragile si in special pentru adolescenti ca si gustul sangelui.
Avem uneori impresia ciudata a unei autovampirizari a persoanelor melancolice, care se rup de lume, functioneaza izolate si se balacesc in starile lor sufletesti triste si toxice. Astfel, trebuie sa procedam la un fel de curatare a starilor noastre de spleen. Si asemenea smulgerii buruienilor dintr-o gradina, acest mic efort psihologic trebuie luat mereu de la capat. Nu inseamna sa nu mai avem nicio stare sufleteasca trista, ci sa nu lasam niciuna sa se instaleze in mod durabil si sa preia comanda.

Sa acceptam imperfectiunea
Perfectionismul este un pericol care ne angajeaza in bataliile epuizante, daca le castigam, si deprimante, atunci cand le pierdem. In ansamblu, el joaca un rol agravant in multe tulburari psihologice, printre care si depresia.

Actiunea este un antidepresiv
Avem interesul sa ne miscam atunci cand suntem tristi sau deprimati. Actiunea permite sa ia locul inactiunii , ceea ce face bine psihicului nostru.
Christophe Andre

Cel mai frumos cadou: iubirea neconditionata

Cel mai frumos cadou: iubirea neconditionata
Cel mai frumos cadou: iubirea neconditionata

Iubirea neconditionata este o lumina calauzitoare care straluceste in intuneric, inseamna a-ti iubi copilul orice ar fi. Unii se tem ca asta ar putea duce la rasfatarea copilului, dar este o idee gresita. Nici un copil nu poate primi prea multa iubire neconditionata.
Copilul poate fi rasfatat exagerat prin lipsa formarii sau printr-o iubire inadecvata, care duce la o personalitate incorecta.
Adevarata iubire neconditionata nu va strica niciodata un copil, pentru ca este imposibil ca parintii sa ofere vreodata prea multa iubire.
Incercati sa faceti tot ceea ce este mai bun pentru copii dvs., stiind ca iubirea va conta enorm in formarea unor copii bine adaptati si fericiti, spre deosebire de cei nesiguri, suparati pe viata, inaccesibili sau imaturi.

La multi ani dragi copii!

1 2 3



Promovare

 • Colegiul Psihologilor din Romania
www.copsi.ro
Bun simt si echilibru in profesia de psiholog.

 • Ultimele articole
psihorelax.blogspot.ro
PSIHORELAX

 • Vorbeste despre lucrurile care-ti plac.
psihorelax.blogspot.ro
Vorbeste intotdeauna despre ceea ce iti place si despre ceea ce iubesti, astfel incat cuvintele tale sa atraga in viata ta si mai multa iubire.


Convertor valutar

Realizare pagini web, imagine, publicitate si promovare online www.groupromo.ro