Relaxarea coloanei vertebrale in 8 pasi

Relaxarea coloanei vertebrale in 8 pasi
Relaxarea coloanei vertebrale in 8 pasi

Iti poti incepe ziua cu acest exercitiu. Fa-l acasa sau la birou. E ca si cand ai fi o minge antistres: contorsionandu-te in diverse feluri, creezi o stare de constientizare linistitoare ceea ce duce la eliberarea stresului.
In timp ce stai pe scaun cu picioarele bine infipte in podea, apleaca-ti usor capul inainte, indoindu-ti coloana pana ia forma carapacei unei testoase si ramai asa cinci secunde. Acum, fa invers, lasandu-te pe spate - si stai in aceasta pozitie cinci secunde.
Revino la pozitia normala! Stai drept. Acum, intinde mana dreapta peste abdomen si prinde coltul din stanga al scaunului pe care stai. Ramai asa cinci secunde. Vei simti cum coloana se intinde usor. Acum fa acelasi lucru cu mana stanga.
Nu uita: intinde mana atat cat simti ca poti. Daca nu ajungi sa prinzi coltul scaunului, intinde mana atat cat poti. Ramai in aceasta pozitie cinci secunde.
Revino la pozitia normala! Acum, ridica ambele brate in sus si stai asa cinci secunde. Apoi, intinde bratele spre podea, atingandu-ti genunchii cu pieptul, si stai asa cinci secunde.
Revino la pozitia normala! Ridica bratul drept in sus, apoi, usor, fara sa indoi bratul din cot, apleaca-l spre stanga, cat poti de mult, pe deasupra capului-intinde-te ca si cand ai culege un mar de deasupra partii stangi a corpului. Stai asa cinci secunde. Acum, fa acelasi lucru cu bratul stang, aplecandu-l spre dreapta, intinzandu-te atat cat poti. Revino la pozitia normala!


Repeta aceasta tehnica ori de cate ori ai nevoie si vei simti cum tensiunea din corpul si mintea ta se diminueaza.

Incordare si destindere

Incordare si destindere
Incordare si destindere


Sa incercam una dintre cele mai eficiente tehnici de relaxare, cunoscuta sub numele de incordare si destindere.

Gandeste-te la un lucru stresant care nu ti-a dat pace in ultima luna. Reconstituie-l in minte. Conecteaza-te cu emotia pe care te face sa o traiesti. Numeste-o cu voce tare. Acum, localizeaza undeva in corpul tau, senzatia de disconfort pe care ti-o creaza. Poate ca ai senzatia la nivelul gatului, in inima, in piept, in plexul solar sau in abdomen. Pune degetul sau toata mana pe acel loc. Evalueaza nivelul de stres pe care ti-l cauzeaza pe o scara de la 1 la 10.
Acum, inspira adanc si strange tare pumnul de la mana dreapta (poti sa iei mana de pe "punctul de stres"). Continua sa-ti tii respiratia. Cu pumnul strans, incordeaza-ti mana dreapta, de la incheietura la antebrat, cot, biceps...pana la umar. Ramai incordat si continua sa-ti tii respiratia pentru aproximativ zece secunde, apoi relaxeaza bratul si expira. Fa, apoi, acelasi lucru cu mana stanga: inspira adanc, strange tare pumnul de la mana stanga si incordeaza-ti bratul. Tine-ti bratul incordat si respiratia timp de aproximativ zece secunde, apoi relaxeaza bratul si expira. Scutura mana.
In continuare, fa acelasi lucru cu piciorul drept, incordandu-l pentru aproximativ zece secunde de la glezna si gamba pana la coapsa, inspirand adanc, in timp ce incordezi bine muschii. Acum, fa acelasi lucru cu piciorul stang, incordandu-l pentru aproximativ zece secunde de la glezna si gamba pana la coapsa, inspirand adanc, in timp ce incordezi bine muschii. Expira si relaxeaza-ti muschii in acelasi timp. Scutura picioarele.
Acum, inspira lent si adanc. Incordeaza-ti bratele si picioarele, tine-ti respiratia si strange abdomenul...tot aproximativ zece secunde. Ramai asa. Odihneste-te cateva secunde si lasa sangele sa-si reia circulatia normala in organism. S-ar putea chiar sa simti cum sangele se raspandeste in corp, ajungand la cap, pelvis, gat si spate. Acum inspira lent si adanc, pe nas, si ofteaza in timp ce expiri pe gura. Inspira si expira de inca trei ori, oftand in timp ce expiri. Dupa ultimul oftat, respira normal si observa pur si simplu cum se simte corpul si mintea ta.


Totul a durat mai putin de un minut. In acest minut, tensiunea pe care am indus-o organismului a facut ca tot sangele din corp sa se concentreze in regiunile repective, simuland, la nivel de substante chimice, o reactie de lupta-sau-fugi fara amenintare externa. Ne-am stresat organismul- insa numai pentru un minut.
In acest minut, ti-ai pacalit mecanismul de reactie biologica conditionata sa creada ca organismul se confrunta cu o amenintare de moment, apoi ai interpretat aceasta amenintare ca pe o provocare benefica, ceea ce a permis coprului-minte sa se destinda. In esenta, ti-ai anuntat organismul ca amenintarea a trecut. Dupa numai un minut de incordare si destindere, ti-ai readus organismul la o stare de post-stres si ai neutralizat singur toate efectele si consecintele unui moment stresant de mai lunga durata.

Beneficiile relaxarii

Beneficiile relaxarii
Eliberarea de stres

Beneficiile relaxarii sunt bine cunoscute. Ea va ajuta sa va inbunatatiti puterea de concentrare si de munca, sa fiti mai bine dispusi si sa infruntati mai usor eventualele neplaceri din viata de zi cu zi.
Daca traim numai sub tensiune, cu un nivel de stres permanent ridicat, iritabilitatea si starea de angoasa vor deveni mai frecvente. Nu vor intarzia sa apara nici problemele de sanatate: mai intai functionale, cum ar fi tulburarile de somn sau digestive, apoi cele organice, de tipul bolilor cardiovasculare, si unele disfunctii de natura imunitara. In plus, stresul favorizeaza o proasta igiena alimentara, recurgerea la diferite substante toxice, cum sunt tutunul si alcoolul, la medicamente, ilegale uneori, fapt ce va avea consecinte negative asupra sanatatii. Crizele de panica, problemele depresive sunt mult mai frecvente in randul persoanelor care sufera de angoasa si stres. Daca sunteti incordati prea des, performantele fizice si intelectuale vor avea in cele din urma de suferit, la fel ca si relatiile cu cei din jur.




Promovare

 • Colegiul Psihologilor din Romania
www.copsi.ro
Bun simt si echilibru in profesia de psiholog.


Convertor valutar

Cabinet de psihoterapie si hipnoza clinica Psiholog Psihoterapeut Teodora Meghesan, consiliere, terapie, tratamente, tehnici, fobie, depresie, anxietate, psihoterapie psihologica Oradea Alimente pentru trup si minte, Atitudinea este totul, Autosugestia, Cabinet de consiliere psihologica Oradea, Cabinet de psihoterapie Oradea, Cabinet Hipnoza Oradea, Cabinet Psihorelax Oradea, Caractere si comportamente, Cauzele subtile ale imbolnavirilor, Ce este psihoterapia, Cere ajutor, Cine poate beneficia de psihoterapie, Complexul de inferioritate, Complexul de superioritate, Consiliere pentru adolescenti, Consiliere pentru adulti, Consiliere pentru angajati, Consiliere pentru pensionari, Consiliere si orientare in cariera, Consilierea de cuplu, Consilierea durerii doliului, Consilierea persoanelor varstnice, Cum decurge prima sedinta de psihoterapie, Cum te poate ajuta psihologul, Dependentele copiilor si tinerilor, Depresia, Despre frica, panica si ingrijorari, Dezvoltare personala, Frica de moarte, Gestionarea emotiilor, Hipnoterapia, Hipnoterapia si anxietatea, Hipnoterapia si depresia, Hipnoza, Hipnoza Ericksoniana, Hipnoza in terapia ostilitatii si a maniei, Hipnoza in tulburările conduitei alimentare, Hipnoza in tulburările psihosomatice, Hipnoza medicala, Hipnoza medicala, Inductia hipnotica, Managementul anxietatii, Managementul depresiei, Managementul furiei, Metafore terapeutice, Nevoia de mangaieri, Nevroza, Oferta si pret, Practici pentru a deveni fericiti, Preia controlul asupra vietii tale, Psihanaliza si spiritualitate, Psihocardiologie, Psihosomatica, Psihoterapia adolescentului, Psihoterapia familiei, Psihoterapia familiei,Psihoterapia femeilor insarcinate, Psihoterapia traumei, Psihoterapie de cuplu, Psihoterapie de cuplu, Psihoterapie individuala, Psihoterapie individuală, Psihoterapie la domiciliu, Psihoterapie online, avantaje si dezavantaje, Psihoterapie Ortodoxa, Respectul de sine, Sanatate si frumusete, Sanatatea creierului, Schimbarea gandirii, Serviciile cabinetului de psihoterapie, Starile sufletesti, Tehnici de relaxare, Terapia dependentei, Terapia subconstientului, Terapia suferintei, Terapie prin credinta, Tulburari afective, Tulburari hipocondriace, Tulburarile alimentare, Tulburarile anxioase, Tulburarile de personalitate, Tulburarile de somn, Virtutile terapeutice ale culorilor , dezvoltare, personala, adulti, consilierea, persoanelor, oncologice, consilier, autocunoastere, consiliere, vocationala, consiliere, informare, parinti, persoanelor cu cancer, psihoterapia, criza varstei de mijloc, cauzele subtile ale bolilor,durere sufleteasca ................................................................................................................................................................................................................................................................. Realizare pagini web, imagine, publicitate si promovare online www.groupromo.ro